23948sdkhjf

Apotekets reklam ger skrämselhicka

Apotekets tv-reklam för hudvårdsserien Apoliva har väckt starka reaktioner. Många som sett reklamen har blivit rädda för den.

Det handlar om Apotekets reklam med fornnordisk prägel för hudvårdsprodukterna Apoliva. I reklamen sjunger modellen Adina Fohlin en sång och hela reklaminslaget har satt tv-tittarnas känslor i svallning. Tidningen Dagens Media uppger att Facebook-gruppen ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen” har över 70 000 medlemmar. Reklamen har också skapat debatter både på Youtube, Flashback, Facebook och på andra ställen. Många anser att reklamen är obehaglig, men Apotekets varumärkesdirektör Eva Fernvall menar att det inte är meningen att göra folk rädda. - Självklart måste vi ta reaktionen på allvar. Det är inte vår avsikt att göra folk rädda. Det får vi analysera, säger hon. - Reklamen avviker från traditionell reklam för hudvårdsprodukter. Men bra reklam ska väcka debatt och ge merförsäljning, säger Eva Fernvall till tidningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063