23948sdkhjf

Klockuppstickare tickar mot framgång

Inte alla företag har känt av lågkonjunkturen. Klockföretaget Tritoni har mångfaldigat försäljningen av sina klockor i år och vinsten ökar med 30 procent från 2008.

Bolaget ägs och drivs av Didrik Wachtmeister , Harald Wachtmeister, Ludvig Scheja och Tobias Ericsson. Tritoni beräknas sälja ungefär 35 000 klockor i år, mot 20 000 förra året. År 2007 omsatte Tritoni strax under en miljon kronor, i år räknar man med en omsättning på 12 miljoner kronor och en vinst på 1,25 miljoner kronor. Klockorna säljs under varumärket Triwa och är färgglada plastklockor. Siktet för bolaget är högt inställt. – Med hjälp av mässor och offentliga evenemang hoppas vi hitta samarbetspartner för vidare utrikeslanseringar. I dagsläget har vi verksamhet ibland annat Holland, Australien, Frankrike och Mellanöstern. Men det finns ännu många outforskade marknader. Nu ska vi till Italien, Grekland och Turkiet, säger Ludvig Scheja till Dagens Industri.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156