23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

WeSC ökar kraftigt i USA

Svenska streetwareföretaget WeSC är populärt i USA.

I USA steg försäljningen av WeSC:s kläder med 132 procent under det andra kvartalet i år, jämfört med samma kvartal 2008. Enligt ett pressmeddelande så har företagets försäljning för det andra kvartalet, maj till juli, i år ökat med totalt drygt 40 procent sedan samma period förra året. Det innebär att man nådde en försäljning om 79 miljoner kronor. – Vi ser ett fortsatt växande intresse för varumärket på nästan samtliga marknader. Härutöver har mottagandet av vårkollektionen för 2010 varit mycket positiv vilket gör att vi ser forsatta tillväxtmöjligheter, säger Greger Hagelin, vd för WeSC.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04