23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Läbbig reklam fick folk att handla

Apotekets reklamfilm för Apolivas produkter har, trots att många är rädda för reklamen, fått kunderna att handla varumärkets produkter.

Under sommaren har Facebookgruppen ”Jag är rädd för tjejen i Apolivareklamen” fått över 100 000 medlemmar. Och inte bara på Facebook har de som sett reklamen uttryckt obehag inför den sjungande modellen. Filmen har visats flitigt på Youtube och diskuterats i många medier under sommaren. Men nu visar det sig att den skrämmande reklamen varit ett lyckokast för Apoteket. – Vi redovisar inte försäljningssiffror löpande, men tanken med reklamen var naturligtvis att öka försäljningen och försäljningen har ökat enligt plan, säger Johan Landeström, marknadschef för Apoteket till Dagens Industri.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web01