23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ikea ökade försäljningen trots lågkonjunkturen

Under det brutna räkenskapsåret 2008-2009 saktade Ikeas försäljning in, men koncernen ökade ändå försäljningen med 1,4 procent till 21,5 miljarder euro.

Jämfört med året innan så minskade ökningen av försäljningstakten från 7 procent, skriver Dagens Nyheter. Det innebär att Ikea slog både Ericsson och Hennes & Mauritz som sålde för 209 miljarder kronor respektive 104 miljarder kronor förra året. – Vi vet att många av våra kunder har mindre pengar att spendera och vårt lågpriskoncept är därför mer relevant än någonsin, säger Ikea nytillträdda koncernchef Mikael Ohlsson i en kommentar till bokslutet.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|