23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Premiär för Karl-Johan Persson

– Jag känner starkt för H&M, det har alltid varit en stor del av mitt liv. Jag kan inte tänka mig ett bättre jobb. Det finns fortfarande mycket kvar att göra, sade Karl-Johan Persson, ny vd för Hennes & Mauritz vid torsdagens pressträff.

Presskonferensen hölls i den nya butiken på Drottninggatan i Stockholm som öppnas idag, fredag. I butiken visas bland annat H&M:s nya inredningskoncept, H&M Home.

Karl-Johan Persson och övrig personal var klädda i Jimmy Choo-kollektionen som lanseras den 14 november.

– Det är första gången som Jimmy Choo designar kläder.

En av de positiva överraskningarna i torsdagens delårsrapport var den ökade expansionstakten, från 225 till 240 butiker på helåret.

– Andra kanske drar i handbromsen nu, men vi fortsätter att expandera.

Målet på 10-15 procents expansion per år ligger kvar.

– Vi ser stora möjligheter för COS, Monki och Weekday.

Nya butiker hittills under året: 116, samma siffra föregående år var 85.

– Det är lågkonjunktur nu så det dyker upp intressanta objekt.

– Vi fortsätter att investera kraftigt i nya butiker.

– Nästa steg blir att starta onlineförsäljning i Storbritannien. Det är ett stort steg att gå in med online i ett nytt land, därför tar vi ett land i taget.

– De senaste två butiksöppningarna i Tokyo har fått positiv respons. Men det finns mycket kvar att göra i Japan.

– Vi kan växa mycket mer i Kina.

Läs artikeln som redovisar H&M:s resultat genom att klicka här!

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093|instance-web04