23948sdkhjf

Premiär för Karl-Johan Persson

– Jag känner starkt för H&M, det har alltid varit en stor del av mitt liv. Jag kan inte tänka mig ett bättre jobb. Det finns fortfarande mycket kvar att göra, sade Karl-Johan Persson, ny vd för Hennes & Mauritz vid torsdagens pressträff.

Presskonferensen hölls i den nya butiken på Drottninggatan i Stockholm som öppnas idag, fredag. I butiken visas bland annat H&M:s nya inredningskoncept, H&M Home.


Karl-Johan Persson och övrig personal var klädda i Jimmy Choo-kollektionen som lanseras den 14 november.


– Det är första gången som Jimmy Choo designar kläder.


En av de positiva överraskningarna i torsdagens delårsrapport var den ökade expansionstakten, från 225 till 240 butiker på helåret.


– Andra kanske drar i handbromsen nu, men vi fortsätter att expandera.


Målet på 10-15 procents expansion per år ligger kvar.


– Vi ser stora möjligheter för COS, Monki och Weekday.


Nya butiker hittills under året: 116, samma siffra föregående år var 85.


– Det är lågkonjunktur nu så det dyker upp intressanta objekt.


– Vi fortsätter att investera kraftigt i nya butiker.


– Nästa steg blir att starta onlineförsäljning i Storbritannien. Det är ett stort steg att gå in med online i ett nytt land, därför tar vi ett land i taget.


– De senaste två butiksöppningarna i Tokyo har fått positiv respons. Men det finns mycket kvar att göra i Japan.


– Vi kan växa mycket mer i Kina.


Läs artikeln som redovisar H&M:s resultat genom att klicka här!

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063