23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Måttlig ökning för H&M

Klädkedjan H&M ökade sin försäljning med 1 procent under september jämfört med samma period förra året.

Den måttliga försäljningsökningen beror enligt H&M på svag konjunktur i kombination med ovanligt varmt väder i september på flertalet av klädkedjans marknader. Enligt H&M var försäljningen mer tillfredsställande i de regioner där väderleken var mer normal under september I jämförbara butiker, det vill säga om de butiker som öppnat efter september 2008 inte räknas med, sjönk försäljningen med 8 procent. Sedan september förra året har kedjan utökat med fler än 200 nya butiker. Rotalt har H&M nu 1 869 butiker jämfört med 1 659 ett år tidigare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|