Guldmobilen delas ut av tidningens Mobil och baseras på tester av 22 webbutiker och 14 butikskedjor för mobiltelefoner. Redaktionen har bedömt webbplats, kundtjänst, kunskap och bemötande. – Det är framför allt stor skillnad i kvalitet mellan olika webbutikers kundtjänster. Det är också en enorm skillnad hur man bemöts som kund. Vissa butiker svarar inte ens på kundfrågor, säger Linus Brohult, tidningen Mobils chefredaktör i ett pressmeddelande. Guldmobilen är den svenska mobilbranschens utmärkelse och delades ut för nionde året i rad på Mobilgalan i Kista på torsdagskvällen. Priset delas ut i 18 kategorier, däribland årets webbutik och årets butikskedja.
Årets guldmobiler utsedda
För andra året i rad har mobiltelefonförsäljaren Katshing.se tilldelats Guldmobilen för bästa webbutik. Guldmobilen för årets butikskedja går till The Phone House.