23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lyckad Rosa Bandet-kampanj på Lindex

400 Lindexbutiker har samlat in sammanlagt 6,3 miljoner kronor till Cancerfonden genom kampanjen Rosa Bandet.

Det är sjunde året i rad som Lindex deltar i Rosa Bandet och året kampanj har varit den mest framgångsrika hittills. Förutom att sälja rosa band har Lindex skänkt en krona per såld bh under hela oktober och 10 kronor under rosa lördagen. I år tog Lindex även fram en unik Rosa Bandet-kollektion med Emma Wiklund. – Samarbetet med Emma Wiklund har varit mycket bra och på detta sätt har vi kunnat samla in ännu mer pengar till Rosa Bandet. Att vi på Lindex kan bidra med pengar till forskning i denna viktiga fråga känns väldigt bra, säger Kicki Olivensjö, design- och inköpsansvarig på Lindex, i ett pressmeddelande. Av de 6,3 miljoner kronorna samlades 3,2 miljoner kronor in Lindex svenska butiker och resten i utländska butiker. De insamlade pengarna går till bröstcancerforskning och Bröstcancerföreningarnas Riksorganisation, BRO, som arbetar med stöd till drabbade och deras anhöriga.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|