23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Under förväntan för H&M

Klädkedjan ökade försäljningen med 7 procent i oktober vilket var lägre än förväntat. I jämförbara enheter sjönk försäljningen med 3 procent.

I oktober månad 2009 ökade försäljningen i lokala valutor inklusive moms med 7 procent jämfört med oktober förra året då försäljningsökningen låg på 9 procent. Försäljningen i jämförbara enheter sjönk under oktober 2009 med 3 procent. ”Det fortsatt svaga konjunkturläget hade olika inverkan på försäljningen på H&M:s marknader. I Skandinavien, Centraleuropa och Asien var utvecklingen mycket tillfredsställande medan flertalet andra marknader som framför allt Frankrike, Spanien och USA hade en fortsatt svag försäljningsutveckling”, skriver klädkoncernen i rapporten. Vid utgången av oktober hade klädkedjan totalt 1.925 butiker jämfört med 1.702 vid utgånegn av samma månad föregående år.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11