23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Prisinriktning bakom Bauhaus framväxt

En inriktning på priset har gjort att byggbutikskedjan Bauhaus växer medan järn- och byggvaruhandeln som helhet backar.

Bakom Bauhaus framgångar finns en affärsplan med en tydlig prisinriktning som antogs när finanskrisen inleddes. –Vi bestämde oss för att satsa på vår prisposition. Undersökningar visade att priset, mer än tidigare, skulle bli en avgörande faktor för att locka nya kunder men också för att de befintliga kunderna skulle bli återkommande. Genom att vara en stor internationell kedja har vi möjlighet att pressa priserna. säger marknadschef Eric Lundberg, till tidningen NTT. Ytterligare åtgärder för att locka kunder har varit införandet av ett bonussystem för kunder och ha ett brett sortiment för att locka proffskunder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.097|