23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Klädkedja satsar på smycken

Smyckesdesignduon David & Martin är nästa samarbetspartner för klädkedjan Weekday.

David & Martin ska ta fram smycken, ett halsband och armband i två modeller, samt en t-shirt med dödskalletryck. –Vi ville använda ett av konsthistoriens äldsta teman, men i en mer abstrakt tolkning. Armbanden och halbandet är förenklat till det geometriska, abstrakta former som för tankarna till gamla afrikanska smycken tillverkade av ben och horn. Vi gör dem i en ny tolkning. Vi har även inspirerats av gravstenar, pyramider och obelisker, föremål som vi uppfattar som mystiska och spännande både symboliskt och rent formmässigt. De passar bra ihop med dödskallen och memento Mori-temat på ett subtilt sätt, säger David & Martin, i ett pressmeddelande. Kollektionen som fått namnet Memento Mori kommer att börja säljas i kedjans butiker i början av december. David & Martin är David Andersson och Martin Larsson och det startade märket 2003.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|instance-web02