23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Nätkampanjer ska sälja mjuka paket

Klädkedjorna H&M och MQ har båda lanserat särskilda kampanjsajter inför årets julhandel.

MQ vill genom sin sida Urban Gifts göra det möjligt för konsumenter att skapa och sprida önskelistor med MQ-kläder inför jul. Kampanjsajten gör det möjligt för kunder att sätta ihop önskelistor och sprida dem till vänner och bekanta med sociala medier. H&M har tagit ett steg längre och erbjuder sina kunder att skicka virtuella paket via nätet. – Du kan välja ett plagg du tror att någon vill ha och skicka det, som en del av din egendesignade lookbok, via exempelvis Facebook. Mottagaren kan då öppna presenten virtuellt för att titta närmare på den, säger Daniel Ilic, CEO på North Kingdom, som har gjort kampanjen, till Dagens Media. Båda kampanjsajterna nås via klädkedjornas ordinarie hemsidor och ska vara igång under hela julhandeln.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|