23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Whyred bara i egna butiker

Klädmärket Whyred kommer från och med nästa höst enbart säljas i egna butiker och så kallade shop-in-shops i varuhus.

Syftet är att öka kontrollen för hur märkets kläder presenteras. På längre sikt stärka varumärket och öka lönsamheten. – Strategibytet bygger på att vi alltid vill ge våra konsumenter en fullständig upplevelse av vad Whyred står för. I slutändan handlar det om att fortsätta bygga ett starkt och lönsamt varumärke för att kunna genomföra en internationell expansion, säger Johan Larsson, vd för Whyred, i ett pressmeddelande. Förändringen sker inför höst- och vinterkollektionen 2010. Som en följd av att distributionen förändras så kommer även kollektionsstrukturen att justeras och anpassas med tätatare leveranser av nya produkter till butik.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|