23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M har bästa kundklubben

H&M är den klädkedja som lyckats bäst med att skapa kundlojalitet via sin kundklubb visar en undersökning från GFK.

Undersökningsföretaget GFK har tittat närmare på hur medlemmarna i olika klädkedjors kundklubbar spenderar sina pengar. I genomsnitt spenderar de tillfrågade kunderna i undersökningen 23 procent mer av sina pengar hos de kedjor där de är medlemmar. Medlemmarna i H&M kundklubb spenderade dock 39 procent mer än kunder utan kort, vilket var bäst i klassen. – Undersökningen visar tydligt att korten ger en lojalitetshöjande effekt. Hur stor den effekten blir är dock beroende på hur företagen jobbar med sina kort. Där har H&M varit framgångsrika, säger Marie Eriksson, analytiker på GFK, till Dagens Media. I undersökningen ingick H&M, Kappahl, Lindex, MQ, JC, Brothers, Sisters, Twilfit, Intersport, Stadium och Åhléns kundklubbar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web04