23948sdkhjf

H&M har bästa kundklubben

H&M är den klädkedja som lyckats bäst med att skapa kundlojalitet via sin kundklubb visar en undersökning från GFK.

Undersökningsföretaget GFK har tittat närmare på hur medlemmarna i olika klädkedjors kundklubbar spenderar sina pengar. I genomsnitt spenderar de tillfrågade kunderna i undersökningen 23 procent mer av sina pengar hos de kedjor där de är medlemmar. Medlemmarna i H&M kundklubb spenderade dock 39 procent mer än kunder utan kort, vilket var bäst i klassen. – Undersökningen visar tydligt att korten ger en lojalitetshöjande effekt. Hur stor den effekten blir är dock beroende på hur företagen jobbar med sina kort. Där har H&M varit framgångsrika, säger Marie Eriksson, analytiker på GFK, till Dagens Media. I undersökningen ingick H&M, Kappahl, Lindex, MQ, JC, Brothers, Sisters, Twilfit, Intersport, Stadium och Åhléns kundklubbar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079