23948sdkhjf

Julgranar skapar intresse

Det är inte bara i handeln som julaktiviteter används som marknadsföring. I hotellbranschen, som vanligtvis har en nedgång inför julen, har Hotel Birger Jarl i Stockholm skapat en tradition med designade julgranar för att profilera hotellet

– Det var tänkt som en engångsföreteelse, men blev så populärt att vi nu är inne på sjätte året, berättar hotellets vd Marianne Hultberg. Hotel Birger Jarl står utanför de stora kedjorna och deras marknadsföringskampanjer, och för vd Marianne Hultberg är det viktigt att stärka och utveckla hotellets profil. Och det har hon gjort med design. Förutom ett 20-tal rum som är formgivna av kända svenska designers och inredare, arrangeras bland annat utställningar med lite annorlunda stuk. Den senaste satsningen är en korsbefruktning mellan musik och design, som bland annat ska resultera i fem musikalbum som ska släppas under tre år. På det första har musiker fått svara på frågan ”hur låter ett rum” och tonsatt de olika designrummen. En annan designsatsning som har fått stor medieuppmärksamhet är jugransutställningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109