23948sdkhjf

Sänkta bikinipriser mot krisen

Med sänkta priser på bikinis vill baddräktskungen Panos Papadopoulos mota lågkonjunkturen. Han aviserar sänkningar med 10-15 procent framåt vårkanten.

I en intervju i tidningen GP säger den svenska baddräktskungen att Panos Emporio under året kommer att lansera en för märket ny varugrupp inom mode. 2009 har annars varit ett tufft år, en del kunder har försvunnit och marginalerna har bantas såväl i Baltikum som i Ryssland. Tidigare har det talats om börsintroduktion för Panos Emporio, men kanske blir det istället förvärv som blir vägen till expansion. Panos Emporio, som är baserat i Mölndal, har verkat i nästan 25 år och är mest känt för sina baddräkter. 2008 omsatte bolaget 54 miljoner och gjorde ett resultat efter finansnetto på dryga 10. Panos Papadopoulos driver också Shock, en kedja för alternativt mode i punkig, rockig och metal-tappning med kläder, skor och accessoarer. Shockbutiker finns i Stockholm Göteborg och Malmö och på webben.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.126