23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Elgiganten på klagolista

Butikskedjorna Elgiganten och The Phone House har hamnat på tio-i-topp-listan över de företag som fått mest klagomål på konsumentsajten Fairshopping.

Listan domineras av internet- tv- och mobiltelefonoperatörer, men de båda butikskedjorna som enda undantag. Elgiganten har hamnat på en femte plats med 3 procent av klagomålen och The Phone House på en nionde plats med 1,6 procent av klagomålen. – Trenden att företag med många klagomål blir allt snabbare i hanteringen och får bättre svarsbetyg är tydlig under 2009, säger Pål Burman, vd för Fairshopping, i ett pressmeddelande. Klagomålen på sajten handlar i de allra flesta fall om att kunden är missnöjd med företagets bemötande.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063|