Dagens Handel slår därmed andra butikstidningar såsom Fri Köpenskap, Icanyheter, Market, Sportfack och Svensk Bokhandel, i en sammanställning som Mediatrender gjort. – 2009 var ett väldigt turbulent år och det är helt klart att det finns ett stort intresse för vad som händer i detaljhandeln. Det är väldigt glädjande att allt fler använder dagenshandel.se som sin dagliga nyhetskälla, säger Thomas Karlsson, chefredaktör för Dagens Handel. Dagens handel +21% 8 721 Fri Köpenskap +15% 4 465 Icanyheter +4% 3 363 Market +12% 7 340 Sportfack +43% 3 515 Svensk Bokhandel +68% 5 799
Dagens Handel störst på webben
Antalet besökare på Dagenshandel.se ökade med 21 procent under 2009 till i snitt 8 721 unika webbläsare i veckan enligt statistik från Sifo. Dagens Handel är därmed fortfarande den butikstidning som har flest besökare på nätet.