Sportkedja anställer Maria Akraka
Löpning är ett av Intersports viktigaste områden och inför våren satsar sportkedjan på att hjälpa både de som just upptäckt den nya folksporten och redan frälsta löpare att bli lite bättre. För detta arbete har tidigare elitidrottaren Maria Akraka rekryterats. – Intersport har 50 års erfarenhet av att vägleda svenskarna inom sport. Men vi strävar hela tiden efter att bli bättre och rekryteringen av Maria Akraka är ett sätt att utveckla både våra och kundernas löparkunskaper ytterligare, säger Fredrik Johanson, vd Intersport. Att allt fler kvinnor intresserar sig för löpning tar Intersport fasta på i sin kommande löparkampanj, där Maria Akraka kommer att vara frontfigur. – Jag brinner för sport och hälsa, och delar Intersport vilja att inspirera fler till ett aktivt liv. Det jag lärt mig från tiden som elitidrottare ska jag dela med mig av till mina nya medarbetare och kunder, säger Maria Akraka. Maria Akraka tog under sin karriär 18 SM-guld, två svenska rekord och var rankad femma i världen på 800 och 1500 meter inomhus. På Intersport kommer hon bland annat att arbeta med kompetenshöjande utbildningar internt samt coacha kunder i butik och på webben.