23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

RO kritiserar H&M

Reklamombudsmannen riktar kritik mot klädkedjan H&M för att en använt modell på H&M:s webbsida anses vara för smal.

Reklamombudsmannen, RO, fäller H&M i sin opinionsnämnd för användandet av en modell i en reklam som nämnden menar är för smal. ”Genom att visa bilder på en extremt smal modell tar inte H&M ett socialt och yrkesmässigt ansvar enligt nämnden. H&M iakttar inte heller den särskilda aktsamhet som ska iakttas i reklam som riktas till eller visar barn och ungdomar,” skriver Reklamombudsmannen i sitt yttrande. RO betonar att klädkedjans nämnda reklam strider mot Internationella Handelskammarens regler för reklam och marknadskommunikation.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|