23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny EU-standard för kundtjänst

En EU-gemensam standard för kundtjänst och kontaktcenter ska öka kvalitén och höja statusen både för branschen och dem som arbetar i den.

Den nya standarden finns tillgänglig hos SIS Swedish Standards Institute, som nu hoppas att branschen ska ta den till sig och använda den som ett hjälpmedel för att höja kvalitén i arbetet. – En gemensam standard innebär ett lyft för våra kundkontaktcenter, som stundtals får en del kritik, säger Tina Wahlroth, Senior Consultant på rekryteringsföretaget Mercuri International. Hon anser att en standard i sig är statushöjande och att den generella kvalitetsnivån på kundservicen kommer att öka.i takt med att företag börjar använda sig av standarden. – Vi ser standarden som en guide för företag som vill utveckla och kvalitetssäkra sin servicefunktion. Den beskriver vad ett kundkontaktcenter behöver arbeta med för att i varje ögonblick ge kunden bra service, säger Tina Wahlroth.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|