23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Prisjämförelse vållar missnöje

Lågpriskedjan Willys nätbaserade prisjämförelser har fått Nielsen Sverige att ilskna till - för att Willys använt prisuppgifter som Nielsen tagit fram.

En del av Nielsen Sveriges verksamhet omfattar prisundersökningar i dagligvaru- och livsmedelsbutiker. Men dessa undersökningar genomförs på uppdrag av enskilda kunder och ska behandlas konfidentiellt. Nielsen Sverige får inte förekomma i något externt sammanhang rörande genomgående prisundersökningar. Att Willys använder Nielsen Sveriges namn i sin marknadsföring är därför ett övertramp som inte får förekomma, enligt Bo Ekström, vd i The Nielsen Company. Han utgår ifrån att Willys omgående slutar använda Nielsen som källa vid någon som helst prisinformation i alla former av media.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|