23948sdkhjf

SMS ska sälja åt Babyland

Butikskedjan Babyland tar nu till SMS i sin marknadsföring. Genom företaget The Light Agenscy ska de bedriva mobiltelebaserad marknadsföring av sina varor till kunder som anmäler intresse.

Fler och fler företag börjar satsa på mobilmarknadsföring - det blippar till i telefonen och vips har kunden fått ett erbjudande att ta ställning till. Enligt ett av företaget som säljer tjänster av det här slaget, The Light Agenscy, är marknadsföringsmetoden effektiv, eftersom de mobila budskapen bara skickas till kunder som är med i SMS-klubben. Kunderna vill ha erbjudanden och tittar därför genast när de får ett. Babyland skickar ut sina SMS-erbjudanden till cirka 15 000 mottagare. Man har startat en SMS-kundklubb som hittills samlat 200 nya kunder. Ännu är det dock för tidigt att utvärdera marknadsföringskanalen, men tanken är att personer som aktivt väljer in sig som mottagare av SMS-erbjudanden bör vara mer benägna att läsa budskapet än andra.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093