23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ellos till Frankrike

Ellos skalar av sig den gamla identiteten som postorderföretag och går nu in på den franska e-handelsmarknaden.

– Vi är helt övertygade om att det finns en nisch för Ellos i Frankrike, säger Eric Dubois, vd för Redcats Nordic till Göteborgs-posten. Redcats är det franska moderbolag som äger Ellos sedan 13 år. Ellos har nu startat sin franska hemsida, ellos.fr, med ett sortiment på över 900 produkter, främst inom dam- och barnmode. – Vi tänker erbjuda nordisk elegans, kvalité och enkelhet. Plagg som är naturnära. Och vi är helt övertygade om att Ellos barnkläder kommer att skapa ett mervärde och komplettera flera av Redcats-gruppens andra varumärken, och på så sätt kan driva mer trafik till Ellos till hemsida, säger Eric Dubois till GP. Och han tillägger: – Vi vill inte att varumärket sorteras in i postorderfacket. Vi vill att man ska se Ellos som ett modernt e-handelsföretag där hemsidan är vår butik, säger Eric Dubois.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web02