23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så höjer Hollywood köpupplevelsen

Svenska butikskedjan Hollywood storsatsar på nätet. Med en så kallad in-store-kiosk, kan företaget visa upp hela produktsortimentet. Som annars inte får plats i butiken. – Samtidigt höjer vi kundens köpupplevelse, säger Mattias Grönlund, vd på Hollywood.

Hollywood säljer utrustning och kläder för skateboard- och snowboardåkare. Butikerna i Stockholm, Göteborg och Västerås går bra, men i de mindre städerna har butikskedjan haft problem. Några mindre, olönsamma butiker i Uppsala och Norrköping har stängts. Lösningen är internet och e-handel, enligt vd Mattias Grönlund. Hollywood kommer i höst att lansera e-handel inne i butiken i Stockholm. Via en ”in-store-kiosk” med 40-tums touchscreen kan kunderna bläddra i sortimentet, se om varor finns tillgängliga i en annan butik eller på Hollywoods centrallager i Göteborg. – Vi har valt att satsa på en kiosk i butiken i Stockholm eftersom butiken är för liten för att rymma alla våra produkter. Med kiosken kan kunden enkelt se om varan finns någon annanstans, lägga en beställning direkt och hämta varan i butiken dagen efter eller få den hemskickad, säger Mattias Grönlund. – Finns inte varan i butiken kanske kunden går till någon konkurrent. Nu kan kunden i stället titta i kiosken om den finns tillgänglig i en annan Hollywoodbutik eller på centrallagret. Bakom Hollywoods satsningar står svenska Panagora, som är leverantör av e-handelssystemet. Läs mer om mobila e-handelslösningar och in-store-kiosken i dagens papperstidning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.065|