23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

En bransch i förändring

Kontorsvarubranschen har de senaste åren genomgått en strukturomvandling. – Vinnarna blir de företag som ger bäst service, säger Michael Andersson, vd för kontorsvarudetaljisten Svanströms.

Kontorsvarubranschen är central för hela samhällets funktion. Ändå syns den knappt. Papper, plastfickor, kaffe, muggar, och USB-minnen är sådant som finns på arbetsplatserna lika självklart som vatten i kranen. Michael Andersson , vd för anrika kontorsvarudetaljisten Svanströms, framhåller att branschen, trots lågkonjunkturen, blivit mer lönsam. – Företagen har blivit duktigare på att köpa in, och bättre på att förutse svängningarna i konjunkturen, säger han. Samtidigt är han kritisk mot att branschen fokuserar alltför hårt på storföretagskunder. – Vi har för längesedan förlorat privatpersoner och småföretag. Deras behov av kontorsmaterial täcks numera av andra aktörer som Ica Maxi och Clas Ohlson. Läs allt om kontorsvarubranschen och dess framtid i dagens tidning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.12|instance-web01