23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mekonomen satsar på storstäderna

I somras smyglanserade Mekonomen sitt kvinnokoncept M by Mekonomen. Framgången är ett faktum. Nu väntar etablering i centrala lägen i Sveriges storstäder.

Mekonomens pilotprojekt M by Mekonomen vänder sig till kvinnor med ett utbud av bilinredning och tillbehör. ligger i Liljeholmstorgets galleria på gränsen till Stockholms innerstad. – Vi vill locka till spontanköp med glada färger och varor som exponeras för att tilltala flera sinnen, säger Hanna Ekstrand, som projektleder det nya formatet. Under åtta månader ska pilotbutiken samla in synpunkter från kunder, resultat och erfarenheter innan det är dags att lansera kedjan i större skala. – Tidigare fanns vi i industriområden, sedan nu i handelsområden, och nu tar vi steget in i stadsgallerior. Planen är att finnas i centrala lägen i storstäder både i Sverige och på Mekonomens övriga marknader. I morgondagens papperstidning finns en längre artikel om Mekonomen och om företagets satsningar på olika citylägen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web04