23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Coop, Findus och Abba i gemensam kampanj

Fiskleverantörerna och Coop vill uppmärksamma kunderna på MSC-märkningen som ska ge ett mer hållbart fiske.

MSC kampanjen är ett samarbete mellan Coop, Findus och Abba. Under kampanjen som går i medier och butiker, uppmanas Coops kunder att köpa MSC-märkt fisk. - Hela Findus koncernen beslutade tidigare i år att all vildfångad fisk som koncernen använder ska vara MSC-märkt. Beslutet ska vara genomfört senast 2012, berättar Anna Roslund-Broekman ansvarig för kommunikation och CSR på Findus Sverige AB. Redan idag är nästan hälften av Findus fiskprodukter MSC märkta.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.044|