23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny marknadsdirektör i Coop

"Kommunikationen kommer att fokusera på medlemmarnas kommersiella nytta" säger Coops nya marknadsdirektör.

Bodil Jönsson-Lindgren har utsetts till ny marknadsdirektör för Coop med placering i Coops nyinrättade marknadsbolag Coop Marknad AB. Hon tillträder tjänsten den 1 januari 2011. I samband med omorganisationen väljer henns företrädare Ivar Fransson att lämna företaget. - Fokus i kommunikationen kommer att ligga på den kommersiella nytta för våra medlemmar. Det är en strategi som är väldigt framgångsrik, säger Bodil Jönsson- Lindgren, som idag är marknadschef och tf försäljningschef i Coop Butiker och Stormarknader AB. – Vi ska öka utvecklingstakten för Coops erbjudande till över 3 miljoner medlemmar i hela Sverige med målet att ge våra medlemmar ännu större nytta och värde av medlemskapet. Marknadsdirektören för Coop får en nyckelroll i det arbetet. Bodil har både den erfarenhet och attityd som krävs för att lyckas med uppgiften, säger Lars Idermark, vd och koncernchef för KF. Coop Marknad AB är bildades i syfte att kraftsamla marknadsföringsresurser kring Coopvarumärket. Det nya bolaget blir operativt 1 januari och leds av vd Eivor Andersson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|