23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ruggig helg gav ökad försäljning

Halloween har fått många barn att knacka dörr i helgen med förhoppningar om godis. Även vuxna lockas av det läskiga firandet och det märks på vissa håll inom handeln.

Grossistfirman Hisab/Joker Company i Varberg har fördubblat försäljningen av sina maskeradkostymer både år 2009 och år 2010. Hisab/Joker Company började storsatsa på maskeradkläder för vuxna för två år sedan. – Det är mycket svart och vitt, smink och skräck som gäller, säger Lars Karlsson, platsansvarig på Hisab/Joker Company till Hallands nyheter. Dock visade Svensk Handels Handelsbarometer för oktober att en av tre handlare anser att Halloween varken ökat eller minskat i betydelse för handelns verksamhet och att bara tio procent av handlarna anser att betydelsen av Halloween i Sverige har ökat.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.251