23948sdkhjf

Mindre tv-reklam för handeln nästa år

Annonsörerna slåss om medieutrymmet i den allt trängre mediefloran. Inför nästa år ser det ut som att flera stora handelsaktörer väljer andra medieutrymmen än tv för sin annonsering.

Bland annat Ica kommer sannolikt att annonsera mer i sociala medier än vad man gjort i år: – Det har varit bökigt att få leveranserna och nu ökar vi vår närvaro i sociala och digitala medier. Även butiksmetoder som butiks-tv är prioriterat, säger Magnus Wikner, marknadsdirektör på Ica. Också Ikea kommer att lägga en större del av sin annonskaka inom egna kanaler. – Jag har läst i fackpressen om tv:s prishöjningar. Blir det trångt får vi lägga mer kraft på våra stora egna kanaler och de sociala medierna, säger Nils Larsson, marknadschef på Ikea till Dagens Industri.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.453