23948sdkhjf

Hallå där...

… Linda Hedström, e-handelsansvarig på Svensk Handel, som har varit med och tagit fram en e-handelshandbok i pdf-format som släpps före jul.

Vad är syftet med boken? – Den vänder sig till de företag som funderar på att etablera sig på nätet i utlandet. Boken är tänkt att ge lite hjälp på vägen; om man ska satsa och var. Vi tar upp e-handel ur ett globalt perspektiv – vi går inte in på specifika länder. Hur har boken kommit till? – Vi har bland annat bjudit in e-handelsföretag till en workshop under en dag. Där deltog bland andra Haléns, Tailorstore och Designonline som delade med sig av sina erfarenheter. Även experter från Svensk Handel var med. Kan du ge några tips om vad man bör tänka på om man ska öppna e-handel utomlands? – Man ska se till att ha gjort sin hemläxa, det vill säga att agera så lokalt som möjligt och ha läst på om marknaden där man vill etablera sig. Det finns många fler lokala skillnader än man tror. Vilket är det lättaste landet att börja för en svensk företagare? – Norden är förhållandevis enkel väg att gå. Det är homogent, men visst finns det skillnader även här. Var hittar man boken? – Den finns att ladda ner som pdf för våra medlemmar på Svensk Handels hemsida någon gång före jul.

Kommentera en artikel
Meddela redaktionen
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.093