23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Mio vill öppna tio nya varuhus

Möbelkedjan Mio planerar att fortsätta expandera och vill öppna mellan fem och tio nya varuhus de närmaste åren. Det säger vd Christina Ståhl i en intervju i Veckans affärer.

Efter att ha stramat åt ekonomin inom Mio så klarade sig Mio genom lågkonjunkturen bra och under krisåret 2008 växte franschisekedjan med 6 procent jämfört med året innan. Det berättar vd Christina Ståhl i en intervju i Veckans affärer. - Vi fick ett års försprång före alla andra. Vi hade agerat lågkonjunktur redan året innan finanskrisen slog till. När branschen året efter hade nolltillväxt ökade vi med 6 procent, säger hon. Hon säger också att kedjan planerar att öppna mellan fem och tio nya möbelvaruhus de närmaste åren, i dag har Mio 60 varuhus i Sverige och är därmed landets största möbelkedja. - Vi har fortsatt att gå bra 2010 och är mycket nöjda med halvårsresultatet. Vi är tio miljoner över budget och har 12 procent av möbelmarknaden. Jag ser stora möjligheter i närtid att ta marknadsandelar genom expansion i storstäderna. Planen är att öppna fem till tio butiker de närmaste åren, säger hon.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.122