23948sdkhjf

Elin Kling för H&M

Klädkedjan samarbetar med modebloggerskan om en kollektion som landar i 10 butiker i Sverige februari.

Kollektionen med Elin Kling lanseras i svenska butiker den 3 februari och kommer att säljas på Divided-avdelningen i 10 butiker i Stockholm, Göteborg, Malmö och Uppsala. 10 % av försäljningspriset skänks till UNICEF. - Det känns oerhört roligt att kunna erbjuda våra svenska kunder en exklusiv kollektion i samarbete med Elin Kling. Som en av Sveriges största modeprofiler passar Elin vår modeintresserade målgrupp väldigt väl, säger Sofia Jegerborn, marknadschef H&M Sverige i en kommentar. Kollektionen består av nio plagg och två accessoarer och beskrivs som modern, ljus och minimalistisk kollektion med bohemiska influenser. - Att vara den första som gör denna typ av svenskt samarbete med H&M känns otroligt smickrande och kul. Det har varit väldigt inspirerande att få arbeta så tätt tillsammans med H&M:s designteam och jag är väldigt nöjd med resultatet. Kollektionen är minimalistisk och rå, men med tydliga bohemiska inslag, något som speglar min personliga stil väl, säger Elin Kling.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.056