23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så mycket satsar Apoteket på medier

Apotekens medieinvesteringar landar på omkring 300 miljoner kronor brutto för helåret, enligt Sifos reklammätningar.

Apoteket har investerat mest i medier under januari-november. Den gamla kedjan köpte då medier för drygt 86 miljoner kronor. På andra plats ligger Apotek Hjärtat med en investering på drygt 79 miljoner kronor brutto. – I början av året hade vi i princip noll varumärkeskännedom. När vi nu stänger 2010 har vi en varumärkeskännedom på 41 procent. Det är ett väldigt bra utfall för oss och bara någon procentenhet från det tuffa mål vi satte upp, säger Bodil Eriksson, kommunikationschef på Apotek Hjärtat till Dagens Media.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062