23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stenströms till Amerika

Skjortvarumärket Stenströms sneglar västerut på marknaderna i USA och Brasilien.

2010 var ett rekordår för Stenströms, vilket kan symboliseras av att man levererade skjortor till båda familjerna inför kronprinsessbröllopet i somras. I år öppnas försäljning i Stenströms trettonde marknad, Belgien. Men Anders Bengtsson, sedan årsskiftet vd och ensam ägare till Stenströms, blickar mot större marknader. - Vi finns i 70 butiker i Kanada så det är klart att USA inte är omöjligt, säger Anders Bengtsson till Dagens Industri. Dessutom tittar företaget på Brasilien, där man utan framgång försökte etablera sig på 70-talet. Den svenska marknaden står för 40 procent av Stenströms omsättning, och i vår öppnar Stenströms en visningslokal vid Östermalmstorg i Stockholm, för att komma närmare de affärsmän som utgör målgruppen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062