23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Halverad vinst för Odd Molly

Modeföretaget Odd Molly ökade försäljningen under fjärde kvartalet, men halverade resultatet. ”2010 var ett tufft år med minskad orderingång inför våren för första gången i företagets historia”, säger vd.

Nettoomsättningen under Odd Mollys fjärde kvartal ökade med 5 procent till 56,1 miljoner kronor. Resultatet efter skatt sjönk dock till 1,4 miljoner kronor (2,7). Helårsresultatet efter skatt sjönk till 36,2 miljoner kronor (43,0) efter en ökning av nettoomsättningen med 8 procent till på 356 miljoner kronor. Resultatminskningen förklaras av ökade investeringar och kostnader i samband med aktiens byte till Stockholmsbörsens OMX-lista. Men det har också varit ett tufft år. I en kommentar till bokslutet skriver vd Christina Tillman att orderingången för första gången i bolagets historia har sjunkit inför våren och sommaren 2011 och uppgick till 165 miljoner kronor (180).

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141