23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Här är vinnarna i Retail Awards 2011

I går delades tolv priser ut på den stora handelsgalan Retail Awards i Stockholms stadshus.

Årets satsning för ökad kundservice: Med en strategi att skapa lojala kunder tog Kjell & company hem priset för Årets satsning för ökad kundservice. Årets tekniska lösning: Priset gick till Termosense, som lyckats utveckla ett system med ekologi och ekonomi i fokus. Trådlöst och webbaserat är egenskaper som gör Termosense överlägset flexibelt som system. Årets säkerhetslösning: Medvetna satsningar på säkerheten i Kista Galleria gav dem priset för Årets säkerhetslösning. Förebyggande åtgärder har lyckats minska brottsligheten och ökat tryggheten för såväl kunder som personal. Årets butik: Alewalds Outdoor & sports i Stockholm tog genom hög kvalitet på både sortiment och service hem den prestigefulla titeln Årets butik. Årets utmanare: Förnyelsen av det anrika apoteket Kronans Droghandel har gjort dem till en tung aktör på den nya apoteksmarknaden. För det tilldelades företaget pris som Årets utmanare. Årets butikssäljare: Med service i världsklass knep Christopher Thour, säljare på Kjell & company, den prestigefyllda titeln Årets butikssäljare 2011. Årets köpcentrum/galleria: H3/Bromma Blocks kammade hem priset som Årets köpcentrum/galleria. Nytänkande och lyxiga shoppingupplevelser bidrog starkt. Årets butikslösning: Clas Ohlson har lyckats göra sitt stora sortiment aptitligt och överblickbart och för det tilldelades de priset för Årets butikslösning. Årets e-handel: Tailor Store Sweden säljer skräddarsytt på nätet. Med sitt koncept med skräddarsydda skjortor, chinos, pikétröjor och accessoarer via e-handel har Tailor Store gjort succé. Årets komet: Småländska Bygghemma säljer byggvaror på nätet och lyckas mot alla odds plocka marknadsandelar i den tuffa bygghandeln. Därför vann de priset Årets komet. Årets marknadsföringsidé: Ikeas kampanj Tillsammans, som lanserades i samband med prinsessbröllopet gjorde succé, både ute bland svenska folket och i Retail Awards-juryn för Årets marknadsföring. Årets butikskedja: Modekedjan Dressmann blev Årets butikskedja 2011. Nyckeln till framgång är personlig service i butik, vilket driver upp försäljningen ordentligt. I kombination med ett nytt och fräscht butikskoncept samt en konsekvent marknadsföring lyfter det försäljningen i Dressmanns butiker och laddar varumärket postitivt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.106