23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

45 miljoner back för Siba

För andra året i rad redovisar Siba en förlust. Det brutna räkenskapsåret 2010 slutade med ett minus på 44,7 miljoner kronor.

Den hårda konkurrensen i hemelektronikbranschen tär på Siba. Den kraftiga prispressen, främst på tv-apparater, uppges som anledning till det svaga resultatet: ”Året har präglats av hård konkurrens och kraftig prispress. Konkurrensen mellan marknadens aktörer har tilltagit ytterligare. Prisnivåerna på elektronik i allmänhet och tv-apparater i synnerhet har fortsatt att sjunka”, skriver bolaget i den senaste årsredovisningen. För att stärka sin ställning på den tuffa marknaden rullar Siba ut sitt nya butikskoncept som började provas i butikerna i Växjö och Backaplan Göteborg i slutet av förra året i fler butiker. – Vi fräschar till och gör butikerna både trevligare och mer tillgängliga. Produkterna ska vara inkopplade och uppkopplade så att kunderna kan känna på dem på riktigt, säger Sibas informationsansvariga Claudia Nilsson. – Våra butiker ska kännas fräscha och moderna, det är viktiga känslor att förmedla. Vi kommer att gå över de flesta butikerna med det nya konceptet. Siba driver förutom Siba-butikerna även Computer City samt nätvaruhuset Radars.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|