23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Stark marsförsäljning för VRG

Venue retail group, som driver kedjorna Accent, Morris och Rizzo, hade en stark försäljningsutveckling i mars och ökade med 16 procent i jämförbara enheter.

Venue retail groups hade en total försäljning på 60 miljoner kronor i mars, att jämföra med 54 miljoner samma månad i fjol. Den jämförbara försäljningen av skor och accessoarer i Sverige ökade med 13 procent. – Vi har återigen överträffat siffrorna för branschen som helhet. Nu ser vi fram emot att fortsätta driva utvecklingen i en positiv riktning där den pågående utrullningen av det nya accessoarkonceptet är en viktig del, säger bolagets vd Susanne Börjesson i en kommentar. Accessoarer stod genom försäljning i Accent- och Morrisbutikerna för cirka 74 procent av koncernens försäljning under förra räkenskapsåret, och skokedjan Rizzo för resterande 26 procent. Totalt hade Venue retail group 127 butiker i mars 2011, jämfört med 143 året innan.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01