23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

H&M vill konkurrera med hållbarhet

Minskade koldioxidutsläpp och övertidsersättning ute i produktionsledet är några av de viktigaste punkterna i H&M:s nya hållbarhetsrapport som släpptes idag.

Helena Helmersson är sedan december förra året CSR-chef på H&M och ingår i bolagets koncernledning. – Sköter vi de här frågorna rätt skapar vi en konkurrensfördel. Vi har bestämt att vi ska ligga i framkant i de här frågorna jämfört med andra detaljhandelsföretag på marknaden. Det gäller att arbeta hårt eftersom våra konkurrenter ständigt flyttar fram sina positioner, säger hon. Slit och släng-konsumtion är i dag ett hett samtalsämne, och Helena Helmersson får ofta frågan hur H&M:s låga priser passar ihop med miljö och socialt ansvar.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|instance-web03