23948sdkhjf

Icas design fick guldägg

Ica och Hemtex fick vara med och sola sig i Guldäggs-glansen på årets stora reklamgala i Stockholm.

Guldägget 50-årsjublierade med sittande middag för drygt 1 600 reklamare på nya Stockholm Waterfront. Här prisades bland annat byrån King med Guldägg i kategorin design för sitt arbete med Icas Gott liv, hälsosamma produkter i nya förpackningar. – Det här är en fantastiskt rolig designidé som också går att använda i annan kommunikation, säger Teddy Falkenek, chef för brand management på Ica Sverige som var uppe på podiet och tog emot priset. – Det är nytt för Ica att arbeta på det här sättet med illustrationer och i samarbete med en konstnär. Vi ville med denna design göra det till ett mer emotionellt val för kunden. Ica fick även ett silverägg i filmklassen för tv-reklamen där Stig slutar röka och var nominerad i radiokategorin. Byrån Stockholm Design Lab fick ett silverägg, även här i kategorin design, för sitt arbete med Hemtex visuella identitet. – Det här är roligt också för oss som uppdragsgivare, säger Hemtex pressansvarige Manuel Ferrer. Det är ett kvitto på att det vi har gjort är snyggt och attraktivt, förutom det vi redan fått från kunderna. – Gladast är vi dock för att Stockholm Design Labs projektledare numera är Hemtex marknadschef. Hemtex har varit flitigt uppmärksammat den senaste tiden: – Vi har fått pris för bästa delårsrapport, transparens och hur vi kommunicerar, från Aktiespararna. Och blivit nominerade för bästa intränät och bästa kundklubb, berättar Manuel Ferrer.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079