23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny KF-vd ska bygga relationer med medlemmarna

Den 1 juni tillträder Frank Fiskers som vd och koncernchef för Kooperativa förbundet, KF. För Dagens Handel berättar han hur han ska öka lönsamheten för KF och plocka marknadsandelar.

– Våra 3,2 miljoner medlemmar är en enorm tillgång. Jag vill få dem att titta i plånboken och konstatera att det är bättre för dem att handla hos sig själva, i butiker de själva äger, än hos konkurrenten, säger han. I sitt kommande uppdrag ser han flera likheter med hotellbranschen, från vilken har en gedigen erfarenhet: – Liksom dagligvaruhandeln kräver hotellbranschen ett visst gnetande för att få lönsamheten på plats, säger Frank Fiskers. – Både hotellbranschen och dagligvaruhandeln säljer ganska likartade produkter; en säng är en säng och en frukost är en frukost. Gurkor, tomater och tvättmedel är ungefär de samma som konkurrentens. Det som kan särskilja oss är människorna och kulturen i organisationen, det är de som säkrar kundbemötandet och laddar varumärket.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|