23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Trafikbutikerna backar

Servicehandeln har inlett 2011 med en försiktig tillväxt på 0,7 procent. De flesta segment i branschen ökar, men trafikbutikerna tappar 2,5 procent under det första kvartalet, jämfört med samma period förra året.

Det segment som ökar mest i servicehandeln är Fast food, som haft en tillväxt på 2,4 procent under kvartal ett, vilket bryter segmentets nedåtgående trend. − Inledningen på år 2011 blev trög för Servicehandeln. Fortfarande är det trafikbutikerna som drar ned totalen för servicenäringarna. Fast food-segmentet har däremot åter börjat växa och förhoppningsvis kan det fortsätta att utvecklas positivt under året, säger Bengt Hedlund, vd för Sveriges Servicehandel och Fast food, i ett pressmeddelande. Även segmentet minilivs backar, men med 1 procent. Lika mycket ökar spel- och tobaksbutikerna.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.067|