23948sdkhjf

Hon har mest makt över svenskt herrmode

Sportföretaget Nikes marknadschef Ninni Lindertz är Sveriges mäktigaste när det gäller att påverka svenskt herrmode. Det konstaterade herrmodemagasinet King när placerade henne i topp på listan över de hundra mäktigaste i branchen.

– I en tid när träning i allmänhet och löpning i synnerhet inte längre är en trend utan i allra högsta grad modet framför andra, så syns en aktör mest – och detta inte minst på personer som influerar och tagit kläderna och skorna från spåret till gatan. Ninni Lindertz är nyckelpersonen bakom varumärkets imponerande position idag, säger Kings chefredaktör Per Nilsson i ett pressmeddelande. Ninni Lindertz har arbetat inom Nike i sju år, sedan november 2008 i rollen som marknadschef. I januari var hon med och drog igång Divas, Diverse arena in sport, Sveriges första nätverk för högt uppsatta kvinnor inom sportbranschen. – Min målsättning när jag började jobba i Sverige-teamet var att på ett oväntat och utmanande sätt möta konsumenterna på vår lokala marknad. Tillsammans har vi tänjt på alla branschens gränser, maxat energi och kreativitet i våra kampanjer och idag landat på första platsen som mäktigast i modesverige, säger Ninni Lindertz. I fjol gick Kings utmärkelse till H&M:s Margareta von den Bosch.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094