23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Tillgänglighet ökar klädförsäljningen på nätet

Försäljningen av kläder och skor på nätet ökar kraftigt i Sverige. Under årets första kvartal har sko- och modehandeln på nätet ökat med hela 9 procent, vilket gör att den nu utgör 22 procent av den totala e-handeln.

– Det är ett extremt tryck på kläder på nätet, konstaterar Arne Andersson, e-handelsansvarig på Posten. Under 2010 omsatte sko- och modehandeln på nätet 5,5 miljarder kronor. Hälften av svenskarna har någon gång shoppat skor eller kläder på nätet. Det visar den senaste E-handelsbarometern från Posten, som gjorts i samarbete med HUI och Svensk Distanshandel. – Det är en bekräftelse på att den svenska e-handeln har mognat och utvecklats, säger Arne Andersson.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|