23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Strategisk citysatsning för ÖoB

Överskottsbolaget, ÖoB, tänker helt om inför framtida etableringar. Istället för att, som tidigare, uteslutande öppna på externhandelsplatser etablerar man sig nu i citylägen och gallerior. I morgon öppnar en ny butik vid Sergels torg i Stockholm city.

ÖoB öppnade sitt första cityvaruhuset för två och ett halvt år sedan, vid Fridhemsplan i Stockholm, och för några månader sedan slog man upp portarna till sitt första varuhus i en galleria. Nu går man vidare enligt den nya konceptet, som fallit väl ut. Idag öppnar ÖoB ett nytt cityvaruhus vid Sergels Torg mitt i Stockholm City. Varuhuset är 600 kvadratmeter stort och erbjuder cirka 3500 artiklar. Trots det värdefulla läget ska priserna dock enligt plan hållas på samma låga nivå som tidigare. – Vi ville etablera ett ÖoB-varuhus med verkligt cityläge i Stockholm, och har nu fått chansen. Vi satsar helhjärtat på att tillgängliggöra ÖoB för dem som bor eller jobbar i innerstaden, säger företagets etableringsansvarige Josef Sommarkrans.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|