23948sdkhjf

Strategisk citysatsning för ÖoB

Överskottsbolaget, ÖoB, tänker helt om inför framtida etableringar. Istället för att, som tidigare, uteslutande öppna på externhandelsplatser etablerar man sig nu i citylägen och gallerior. I morgon öppnar en ny butik vid Sergels torg i Stockholm city.

ÖoB öppnade sitt första cityvaruhuset för två och ett halvt år sedan, vid Fridhemsplan i Stockholm, och för några månader sedan slog man upp portarna till sitt första varuhus i en galleria. Nu går man vidare enligt den nya konceptet, som fallit väl ut. Idag öppnar ÖoB ett nytt cityvaruhus vid Sergels Torg mitt i Stockholm City. Varuhuset är 600 kvadratmeter stort och erbjuder cirka 3500 artiklar. Trots det värdefulla läget ska priserna dock enligt plan hållas på samma låga nivå som tidigare. – Vi ville etablera ett ÖoB-varuhus med verkligt cityläge i Stockholm, och har nu fått chansen. Vi satsar helhjärtat på att tillgängliggöra ÖoB för dem som bor eller jobbar i innerstaden, säger företagets etableringsansvarige Josef Sommarkrans.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078