23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Valio tar fajten i merjerihyllorna

Mejeriföretaget Valio satsar på ett nytt koncept för att få sina produkter att sticka ut i butikshyllorna. Steg ett blir att omprofilera det laktosfria sortimentet som får en ny förpackningsdesign.

Valio, som är marknadsledande i Sverige inom det laktosfria segmentet, vill framöver vara tydligare i sin produktkommunikation. Nu lanserar man konceptet Dubbelt god: – Alltfler väljer Valios laktosfria produkter för att de upplever att de mår bättre. Vi vill därför kommunicera att laktosfria produkter både gör gott och smakar gott, säger Marie Eklund, marknadschef på Valio. Man satsar dels på att ge produkterna en ny förpackningsdesign, dels på att synas i en tv-kampanj. Flera PR-aktiviteter samt en tävling, både i butik och på nätet, ska öka intresset för Valios sortiment. Valios nya kommunikationsplattform har tagit fram i samarbete med reklambyrån Catt och Co.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.129|instance-web01