23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Dagens Handel
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Köpcentrum lanserar shoppinghjälp

Nu börjar Sollentuna centrum norr om Stockholm erbjuda sina kunder en Personal shopper, som kan ge råd och hjälp under shoppingrundan.

Sollentuna centrum har anlitat Ricki Petrini som är stylist och moderedaktör, för att hjälpa köpcentrummets besökare till rätt look. – Personal shopper är inget nytt, men då har tjänsten tidigare erbjudits i varuhus där allt som shoppas hamnat i en och samma kassa, säger Sollentuna centrums centrumchef Carl Isaksson. – Att erbjuda en personal shopper-funktion i en galleria där shoppingen spänner över en mängd olika butiker har krävt ett smart upplägg. Det har vi hittat nu. Personal shopper-tjänsten är en betaltjänst, och om kunden handlar för över 3 000 kronor ingår en andra konsultation, då det inköpta presenteras och provas. Tjänsten lanseras till Mors dag. Ricki Petrini har bland annat stylat September och Beyonce och jobbar med skönhetsföretag som Wella professionals och Make up store.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|instance-web01